CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 24, 2011

mengumpat lah kau sampai ajal. pffftt

Makcik Senah dan Makcik Miah melepak di halaman rumah Makcik Kiah. duduk-duduk sambil makan cucur pedas yg dihidang Makcik Kiah.
potpetpotpetpotpetpotpet. Bila dah lepak sesama petang-petang gini banyak lah keluar cerita kampung. Petang ni mereka sibuk mengumpat anak gadis Pak Mat tokei lemang. Bohsia katanya.
Tiba-tiba terdengar suara Lela menjerit dari dalam rumah.


"Makkkkk. meh jap! tengok hantaran Lela buat ni cantik tak" jerit Lela anak makcik kiah.
Laju makcik kiah masuk rumah.


di halaman rumah ~


Makcik Senah: "Bukan main si Lela tu. dgr cerita hantaran dia RM10k! masak pun tak reti" (muka cebik)


Kakcik Miah: "Alah kau! dia kan doktor. mesti mau mahal.. bakal lakinye pon doktor. okay lettew"


Makcik Senah: "ish kau. kalau nak memahal kene la tau buat keje rumah. tgk muka pun bukannya cantik." 


Makcik Miah: "biarlah dia.."


Makcik Senah: "      ...................        "


Makcik Miah: "eh kau kendurikan anak kau kawen haritu byk berhabis duit?"


Makcik Senah: "anak aku nikah je. kenduri pun kecik-kecik je.. tak byk keluar duit.."


Makcik Miah: "ouh lupa. anak kau kena tangkap basah ye. takkan nak buat kenduri besar-besar pulak. ermm dgr cerita menantu kau tu kantoi pecah rumah Pak Mat tokei lemang minggu lepas? teruk kene belasah dgn orang kampung?"


Makcik Senah: "ok lah Miah aku balik dulu. kang laki aku balik marah pulak aku takde kat rumah."





p/s: sila jaga kain sendiri
okbai

27 comments:

Syakir Rahman said... [Reply to comment]

makcik senah tuh balik umah konfom dok membebel kt anak ngan menantu die....hahahaha

makcik senah~ tu la kau, cari laki yg pecah umah mcm tuh..bla...bla..bla...

hahahaha

Ain said... [Reply to comment]

@Syakir Rahman

komfom! bhahaha



*thanks komen :)

Bella Bell said... [Reply to comment]

hahhahaa.. betul2... sibuk nak jaga tepi kain orang.. sendiri punya anak lagi teruk maaa.. like2.. hehe!!~


^__^v

Ain said... [Reply to comment]

@Bella Bell

biasa la manusia. nampak keburukan orang je. diri sendiri? ahaha

syrupmasin said... [Reply to comment]

haha..best la dgr makcik2 ngumpat..macam2 gaye bole tgk :D

Ain said... [Reply to comment]

@syrupmasin

aah mmg best. secara tak langsung boleh tau perkembangan dunia semasa. dapat dosa free pon mmg best :)

hahaha

Muhd Fadil said... [Reply to comment]

kena tangkap basah? macam best je. wahahaha..

Ain said... [Reply to comment]

@Muhd Fadil

ish abg fadil ni kannn. yg tu je nampak. haish

kaizen said... [Reply to comment]

nak kutuk org sendiri x sedar....

syieda said... [Reply to comment]

mak cik senah oiii....

sebab mulut badan binasa ^_^

aliaa farhana said... [Reply to comment]

lawak la makcik 2...ish3...laen kaly jgn maen ckp...

Ain said... [Reply to comment]

@kaizen

biasalah tu..
kdg2 kita pun tak sedar keburukan kita :)

Ain said... [Reply to comment]

@syieda

haha. mulut bisa badan binasa

Ain said... [Reply to comment]

@aliaa farhana

kak al! hehee
kita amek pengajaran jela.. jgn kita jd mcm makcik senah :)

kaizen said... [Reply to comment]

sebab tu pikir dulu b4 bercakap...

Ain said... [Reply to comment]

@kaizen

setuju! :)

Azroy Kassim said... [Reply to comment]

Baa~ CAK!!

Mak cik senah cantik x?

Rtp Farra Arisha said... [Reply to comment]

bebel je keje makcik2 tu. haha. kelakarrr!

Ain said... [Reply to comment]

@Azroy Kassim

cantik dan sedikit seksi. nak?

Ain said... [Reply to comment]

@Rtp Farra Arisha

hahaha. nama pun makcik..





thanks komen :)

muhamad hanif said... [Reply to comment]

well, perempuan you know there are..

kahkahkahkah !

Ain said... [Reply to comment]

@muhamad hanif

tak semua lahhh.

Azlan Hasan said... [Reply to comment]

aduh!!!makcik2..ni kes xde benda nak dibual ke or habit??hehehe

Regards,
-Strider-

Ain said... [Reply to comment]

@Azlan Hasan

ni tebiat namenye. hehe

kyrul said... [Reply to comment]

mengumpat jep :D ta shukeshuke :D

bunga said... [Reply to comment]

makcik miah bagus..haha..depan2 tu ckp anak senah kena tangkat basah..hahaa..haha..

Azroy Kassim said... [Reply to comment]

baa~ CAK!!

bile nk update nyer?? *suara macho jamal abdillah