CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 9, 2011

nenek tua..



seorang nenek tua.. duduk diatas sebuah kerusi.. di sebuah taman permainan.. memperhatikan cucu-cucunya bermain.



"assalamualaikum nek.. sihat? sorang je ke?" (bersalaman)
     "waalaikumsalam... haaa dgn cucu-cucu kat sana 
     tu.. sihat alhamdulillah.. awak sihat?"
"alhamdulillah sihat.. lama tak nampak nek. dgr cerita nenek duduk kat rumah orang tua.. lama dah ke nenek balik sini?"
     "ouh.. panjang ceritanya.." 

(berkerut muka nenek.. mungkin menahan sebak..)

"nenek okay ke? kalau ada apa-apa ceritakan jela pada saya.. bolehlah kurangkan sikit beban fikiran tu.."
     "anak-anak... hurm.........." 

(nenek termenung.. jauh.. jelas kedut-kedut dimukanya.. keadaan menjadi senyap)

"sibuk kerja katanya.. baik along baik angah baik abang baik adik.. semuanya sibuk kerja.. tu yang dihantarnya nenek ke rumah orang tua.."
     "tapi diorang selalu melawat nenek kt sana kan?"
"dalam sebulan ada la sekali.. tu pun si adik bongsu tu.. harap yang lain.. hurmm"
     "habistu sekarang kak Siti lah yang jaga nenek ye?"
"aah.. bertuah badan ni nenek rasa dapat anak angkat macam tu.. diri nenek terjaga.. makan minum terjaga.."
     "sayang betul kak Siti kat nenek ye"
(senyum)

gambar hiasan.. google


*seorang ibu sanggup jaga sepuluh org anak. sepuluh anak belum tentu seorang pun sanggup jaga seorang ibu
okbai

6 comments:

Azroy Kassim said... [Reply to comment]

Baa~ CAK!!

Ingat.. Jgn jd mcm tu tau.

Muhd Fadil said... [Reply to comment]

ain comel ingat, nanti bila kita dah kawen, kompem abg tua dulu dr ain kan?

jaga abg tau, anak-anak biar dorg jaga diri dorg sendiri, ain jaga abg je okay?

ehem ehemm

bizkowt crunchyz said... [Reply to comment]

tgk gmbr je da tacink...adess.. sob sob

Ain said... [Reply to comment]

@Azroy Kassim

baik boss :)

Ain said... [Reply to comment]

@Muhd Fadil

errrrrrr. okay. ain jaga abg 24/7. anak2 biarkan aje.. haha

Ain said... [Reply to comment]

@bizkowt crunchyz

jgn jd mcm tu tau!


*tacing gak. sob sob