CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 7, 2011

Merungut

"Ish! Panas sial!
"Ish! Apasal lah mak bapak aku tak kaya? "
"Ish. Ada bf/gf pun muka tak lawa/hensem.."
"Ish! hari-hari ikan kembung. Nak ayam!"
"Ish! aku nak keluar dan dan hujan pulak. sial betul!"
"Ish! Bosanlah hidup macam ni!"
"Ish! Hari-hari kena kerja. bosan!"



p/s: bersyukur boleh tak?

23 comments:

Rafidah Farhana said... [Reply to comment]

Lumrah manusia, serius. Even saya sendiri kadang-kadang terlupa bersyukur.. :D

Azlan Hasan said... [Reply to comment]

pendek ayat tapi pedas..hehe.. :)

Regards,
-Strider-

muhamad hanif said... [Reply to comment]

kufur nikmat ;)

kaizen said... [Reply to comment]

mcm x redho jer....

ArulchelseA said... [Reply to comment]

btul tu...bila rasa redha apa yg ada..pasti tak kisah pun..

amranaiman said... [Reply to comment]

sdapnye mkn ayam esok mkn ikan :D

Hans said... [Reply to comment]

betul2
jangan merungut sebab
bersyukur tanda ingat Allah
:-)

Racun Serangga Terbaru - Hansect

Bella Bell said... [Reply to comment]

betul tu.. asyik nak merungut je... bersyukur la sikit.. kan3? :)



^^

Adam Idris said... [Reply to comment]

merungut tu dah memang perangai manusia
nak buat cmne, kengkadang marah, merungut lah kita kan
tapi org sekeliling la yg kena cool down kan, n suruh dia bersyukur
heh heh

sYafIk-wAy said... [Reply to comment]

kalau ada manusia yang macam ni , ntah macam mana diorang nak hidup . ntah , haha .

dill said... [Reply to comment]

1.Subhanallah, panas lagi api neraka.
2.Alhamdulillah, emak ayah sayangkan aku.
3.Alhamdulillah, masih ada yang sudi menyayangi aku.
4.Alhamdulillah, dapat jugak makan ikan kembung. ade orang tak dapat makan langsung.
5.Erm. tak dapat keluar hari ni. tak pe, insyaallah esok masih ada.
6. Alhamdulillah, masih bernafas hingga saat ini.
7. Alhamdulillah, masih ada rezeki untukku.

positif :)

dill.

Mejuez said... [Reply to comment]

saya sambung tau... heheheh...

"ish! kenapa awak merungut ni?"
"Ish! Macam mana nak kaya?"
"Ish! Hensem tak hensem sayang jugak"
"Ish! Nak ayam? Kenapa belilah"
"Ish! Hujan? Bawak payung"
"Ish! Bosan? Jom keluar jom"
"Ish! Kerja? Jom ponteng bercuti jom"

:D


jangan marah yea.. gurau2 jew..

pape pon kena bersyukur jugak.. maklum la ni cara hidup kita.. apa2 pon ada masanya kita boleh ubah cara hidup kita..

insyaallah..

Ain said... [Reply to comment]

@Rafidah Farhana
saya pun! hahah

Ain said... [Reply to comment]

@Azlan Hasan
barulah masuk dalam hati :P

Ain said... [Reply to comment]

@muhamad hanif
betul tu anip :)

Ain said... [Reply to comment]

@kaizen
haha. manusia kannn

Ain said... [Reply to comment]

@ArulchelseA
betulll. awak redha tak ni?

Ain said... [Reply to comment]

@amranaiman
goodboy ^^

Ain said... [Reply to comment]

@Hans
betul tu hans :)

Ain said... [Reply to comment]

@Bella Bell

aah. cepat bersyukur bella! hihi

Realiti Imaginasi Untuk Inspirasi said... [Reply to comment]

ape syial merungut2 ni!xbest la klo asik nk senang.tol x?hee

Hans said... [Reply to comment]

yups
betul3

[sutera kasih] said... [Reply to comment]

kalo masa panas, nk hujan.bila dh hujan, nk panas..pelik kan hoho